BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday

Detik Itu : Dh Start Cuti kawin....

Sekejap jer masa berlalu....

Mcm2 yang aku plan bila balik kg nie. Banyak benda nk kena buat, beli lagi.... itulah nasib kalau adik beradik x ramai. Anak sulong pulak tuuu. Semua benda nak kena buat sendiri . Nasib baik aku ada adik sorang perampuan yg ala2 jantan.... dialah yg boleh diharap segalanya.

Aku start cuti kawin sesgtlah awal. Advance 10 hari dari hari kawin aku. 2 October aku dh otw balik kg. 1 October aku menyiapkan segala peralatan & persiapan barang2 kawin yg last minute. Habis 1 Jalan Tar aku rayau cr barang2 hiasan untuk hantaran. Lepas tu aku boleh pergi ke nilai 3 ler pulak ptgnya dalam kul 4 memborong barang2 door gift untuk VVIP & VIP. X sempat aku nk mengabadikan gambar doorgift utk aku letakkan sebagai kenangan. Entah mcmmane aku boleh terlupa. Sabau jer lah kan. Nak dekat kul 10 malam lah aku sampai umah. Penat tau x terkira. Dah sampai umah, bila aku kira2 20 cawan untuk VVIP x cukup. Mak aii esk pg2 aku kena g beli lg.... plus ngan beg kertas lg 20 x cukup. Inilah barang door gift yg aku preparekan untuk majlis kawin aku.

1. Malam Berinai untuk Org sebelah : Cawan kecik RM.050. nnt aku tempah ngan coklat yg aku tempah dgn kawan aku cik norimah, air kotak dan kek span. Opppsss... Klu nk tmph coklat yg mcm nie, nie blog dia. http://sweetlittlecuppies.blogspot.com/. Dijamin sedap smpi x cukup2 coklat tuuu.









Inilah coklat yg aku tempah. Yg atas untuk org dewasa mamam,, yg bawah untuk budak2.....









2. Hari Langsung saudara mara, org sebelah & kengkawan: Butang Baju Melayu & Kerongsang Tudung, Wajid, air kotak dan kek span.

3. Hari Langsung VVIP: Butang Baju Melayu & Kerongsang Tudung, Wajid, air kotak, kek span dan cawan seramik.

4. Hari Langsung Org Kg : Air kotak & keropok sahaja.

Aku bertolak balik kg awal ler pagi sesgt. Kul 9.30 pagi aku dh bertolak. Iyerlah hari tu, mak pulak mintak tolong aku g hantar ke rumah sepupu dia buat kerja kawin. Kul 12 dh mesti samapai kat melaka. Mcm cali caplin aku cari cawan ngan beg kertas yg cukup tu. Boleh masa aku sampai kedai tu x bukak lg. Lah hai, kul 10.00 pg x bukak lg. Aku pon trylah g usha kedai lain. Sakit ati betul aku, cawan yg sama ... harga dia boleh beza RM 0.20 sen. Klu 20 puluh dh berapa. Puas lah aku tawar bagai nk rak, dia x nak turunkan. Last2 aku g balik kedai semalan yg aku g. nasib baik dh buka, Kul 10.30 baru dia buka. Selamat duit aku RM 4 ringgit. Lepas lah sikit duit tol. Maafler, skrg nie aku mmg btl2 kena kira.

0 comments: