BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday

Rasa sebak & sayu sesgt... Takdir yang terindah

Hari nie aku x nak citer pasal persiapan aku ... "Sbnrnyer nak juga tempek gambar baju hantaran tunang aku... tp nnt aku citer kat entry lainlah"..

Sebenarnyer aku terbaca msg dalam inbox facebook BF aku, "Aku sajer jer gatal baca, sllnyer mmg aku tak amik pot pon fb dia" Dia mmg baik ngan sorang budak perempuan kat opis dia, kawan lama kot.. boleh berkongsi apa saja .... Sbnrnya msg dia panjang, aku tempek kan maner2 yang buat aku touch sesengat ... jap aku tempek kan kat sini ehhh...


Msg 1


yer laa...ni kisah benor beb. bkn aku x nak cite dgn ko beb... benda ni jd dlm keadaan yg x dirancang, aku kenal dia pon ms weding cousin aku. dia pot umah org tua aku ms tgu cousin aku ni besiap, cousin aku yg kenal kan dia ni pd aku... time tu br 2-3 bln aku cerai. kami kwn smp 1 ketika dia sungguh mesra dgn anak aku & family aku... dia blh xcep status aku, sjk dr situ km makin rapat. aku x smpt nak info ko aper2 mengenai hbgn aku & dia... kebeulan aku bz psl adik bongsu aku nak kawin 27/12 ni... sory beb, aku bkn x nak bg tau ko & kenal kan ko dgn dia... nnt aku kenal kan dia dgn ko ehh...

Msg 2

ermm... ok, thank beb... aku pon beruntung gak ada kawan sebaik ko... aku pon rasa berungtung dpt bejumpa dgn si dia ni, x penah aku jumpa pompuan sebaik dia... ( x temasuk ko & kwn2 pompuan yg aku ada) aku mmg beharap aku dpt besama dia sepanjang akhir hayat aku... byk kelebiahan dia sejak aku kenal dia ni... mak bapa, adik brdik & terutama haris mmg suka & mesra dgn dia ni... tu sbb tebuka hati aku ni terima dia dgn sepenuh hati... yg buat aku makin mesra & sayang kan dia, dia sanggop trm diri aku ni & status aku skrg ni...

Msg 3

Isshhh... ko ni, x kan mcm tu skali... aku nak kawin jerk, bkn nak bunuh diri ler... ko jgn laa fkr yg bkn2, dia ni x mcm minah tu. dia mmg baik, byk benda yg aku tegoda psl dia ni... terutama skali dia bkn sj blh trima diri aku yg ada anak jer, smua family aku & terutama skali anak aku. dia xcep smua ttg aku. x smua pompuan bjg blh trm keadaan ni. x tau mcm mana aku nak ckp, tp yg pasti nyer aku mmg sayang kan dia, aku ckup betuah dpt jumpa dia & di temukan jodoh dgn dia. aku harap dia la wanita yg terkhir dlm hdp aku ni, x kan ada yg lain selain dr dia.nnt laa aku tunjuk kan bakal aku tu kat ko ehh...

Msg 4

"Happy new year utk ko jg... mmg aku bz skrg ni, dgn kenduri kawin adik aku ahad lps & pesiapan utk aku betunang 10.01.10 ahad dpn...ikat pon x lama, 10.10.10 aku akan melangsungkan pekahwinan dgn org yg paling aku sayang skali, InsyaAllah kekal hingga keakhir hayat aku. aku akan jg dia & buat ygt tebaik utk dia. thank 4 yr wish. lth x beringat smp skrg x hlg lg... "

Bila aku baca nie... terus aku rasa sebak sangat... tak mampu nak berkata apa2... Terasa betapa besarnyer rahmat tuhan kat aku & betapa bertuahnya aku sebagai insan yang terpilih untuk dia. Aku bersyukur sangat kerana di takdir kan aku berjumpa dengan org yang betul betul sayangkan aku. "Terima kasih Ya Allah.... menemukan aku dan dia... Berkatilah hubungan kami & panjangkan jodoh kami.."

Sbnrnya aku kenal dia baru jer ... x smpi setahun pon. Kitaorg ditemukan oleh kawan baikku masa belajar kat UPM.

Inilah Si Zack... kwn baik aku kat UPM. Aku ngan BF aku panggil dia sikembang, sbb hidung dia kembang. Hahaha...!!! Ampon zack. "Thanks Zack " Sbb ko terfikir nak kenalkan aku ngan sepupu ko yang amat ku cintai & sayangi sekarang....

Itu pon kebetulan, aku jd org sebelah menghantar kawan aku, si zack nie kawin. Dia pon ader sekali. Kebetulan jugak, dia nie sepupu kepada si zack aku nie pulak. Masa zack introduce kan aku kat dia, aku takde feeling kat dia pon masa tu... tgk sekali imbas je. Ghuper2 nyer zack nie dh promote baik punyer pasal aku, kat mak ayah dia... adik beradik dia... & kat mamat nie pon sekali. Tak taulah apa yang dia goreng pasal aku.. tp Alhamdullillah, Mama, ayah ngan adik beradik dia suka kat aku... so bermula tercipta kisah cinta kami apabila dia bagi msg nak kawan ngan aku malam tuuu.....


Actually bf aku nie duda anak 1. Anak dia lelaki umor 5 tahun.. Okelylah, tp nakal sikit & degil sikit... Dia hanya takut ngan papa dia jer.. ngan org lain dia tak takut pon termasuklah mami dia nie. Masa kami baru kenal, dia baru jer berpisah ngan isteri dia... Okeylah, kita stop citer pasal life dia ... smbg balik angau aku nie...


Tak tau kenapa sejak bakal adik ipar aku kawin last week, aku terasa semakin sayang sesangat kat bakal tunang ku ini. Hari hari rasa rindu sesgt kat dia. Klu tak fikirkan dia keje jauh kat KLIA, aku mmg paksa jugak dia datang jumpa aku. Perasaan ini mula aku rasai biler 3 hari sebelum majlis adik ipar aku itu. Aku rasa mcm taknak balik umah. " Seminggu sebelum majlis tu, mmg aku hari hari duk melepak kat umah bakal mak mertua aku, konon2 nak menolong lah... & tiap2 malam dia akan hantar aku balik. " Tak pon bila dia hantar aku balik, aku rasa mcm taknak bagi dia balik...taknak berpisah ngan dia walaupon sekejap pon. Ishh skrg nie baru aku rasa benar2 rasa rindu ngan sayang sangat kat dia. Mcm hari hari nak kene jumper... myb nie sbb seminggu aku duk kat umah dia.. kitaorg semakin close.. bukan sahaja aku ngan dia, malah aku juga semakin rapat dgn semua family dia.

Welaweiiii.. aku dh angau nie .... ANGAU KAT ABD HALIM BIN ISHAK....!!!!














0 comments: