BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday

Rela ku menanti

Relaku menanti dipersada cinta.. Menanti kunjungan pasti dirimu yang amat ku sayangi. Inilah ikrar, epilog sebuah cinta....


Salam... Selamat Tahun Baru... Terlalu cepatnya masa berlalu.. pejam celik..pejam celik.. dh abis setahun kalendar islam. Memang satu rahmat dari Ilahi, sempena menyambut kedatangan tahun baru ini, kita dihadiahi dengan cuti yang panjang.. Alhamdullilah ari nie cuti, esok cuti sampailah hari ahad. Betul2 mood holiday 4 hari nie... wulaweiii... cuti cuti Malaysia

Dalam rasa eppy cuti panjang.. aku duk pening kepala tak tau nak watpe. Nk merayau dengan kekasih hatiku, dia pulak kene kerja. Alahhhh.. camne nie. Kenalah tunggu dia balik keje baru boleh nak g mana2. Minggu nie pulak dia keja pg, so ari sabtu nie pon kene keje... rela ku menanti lah nampaknyer....

Relaku menanti...

Untuk majlis tunangku, Aku ngan adikku telah berpakat untuk menukar semua set dalam biliknyer ke set baru. So aku akan menggunakan bilik dia untuk majlis tunangku. Tapi sebab adikku baru start keje, terpaksa lah aku berkorban untuk sponser set bilik tidur dia yang baru. Cehhh...! mengambil kesempatan betul.... Aku punyer angan2, nak set bilik yg mcm nie... klu boleh lah...


Yang nie boleh lah...


Tak pon ala2 mcm nie pon boleh jugak...


Nasiblah ko Dik, Bajet ku ciput jer... Klu boleh aku nak beli yg paling2 murah jer... :))). Janji bilik ko yg suram & serabut ngan barang tu, bertukar baru..berwajah baru... Huhuhu...! Nnt klu ader rezeki lebih lepas aku kawin, aku sponser set bilik baru yang mahal untuk ko ehhh...

Daripada dulu pon bilik dia tuu, dia tak tido pon... Dia lebih suka tido kat luar ...depan tv. Mak pulak jadikan bilik dak dik tuu store barang2 tak pakai dia.... Mak aku mmg suka menyimpan entah ape2 barang tah.

Bila aku bagitau mak, Aku nak gunakan bilik adik nnt masa aku bertunang, mak terkejut...

"Kenapa tak guna bilik sendiri.. Hehehe.. :)) Saja nak rasmikan set bilik baru dak dik. Mak terus cakap ' Memang gatallah koorg nie"

Itulah mak aku, sesuka ati dia jeer ... tp almaklumlah org melaka, cakap mmg tak bertapis, kempis tak kempis jer lah teliga klu dengar dia bercakap.

Ari nie, bf aku janji nak balik awal... so lepas dia balik keje, aku ngan dia g lah merayau nak tengok set bilik tido tu. Sementara nak tunggu dia balik keja, aku pon merayau ngan dak dik... rayau punyer rayau kat bandar kajang, takde 1 pon yang murah. Semua harga up to RM 1500K... ,manyak mahal oiii..

Akhir kitaorg g satu kedai kat belakang tesco kajang. Gavenci, Hehehe.. Itulah mcm iklan celcom 'berbaloi2".. Diaorg ader wat promosi sempena kedai baru bukak. Ada 1 set bilik tido tu harga dia RM 388.00 tp kualiti dia tak elok sangat. so kitaorg decided amik yang set RM 599.00... settle... terus bayar.

Masalahnyer depa nie takleh nak antar kat melaka. Kalau nak antar, kene charge RM 300.00 duit transport. Fuhhh...! macammane nie ..



Ring..ring....ring.. 'Mak...! Mak tolong tanyer abg husin, dia ada bawak lori g KL tak..? Abg Husin ko dah tak bawak... ko nak watper... Nie haa, set bilik dak dik beli, tapi lori takde nak bawak balik melaka. Pet pot..pet pot.. biasalah mak aku nie .. mmmg suka membebel..

Haaa, nntlah mak tanya abg man ko, Dia bawak lori jugak.Klu dia naik kolumpo, nnt mak suruh dia telepon ko.

"THE BEST MUM IN THE WORLD"... Dalam masa tak sampai 2 jam, dia dah telepon balik.
"Haa... K.long, abg man ko ader naik kolumpo minggu depan. Nie ko amik no. tel dia. Dia tel. ko nnt jangan ko tak angkat."

Settle 1 masalah. Skrg nie tgh tunggu Abd Man datang jer. Jap lg, biler bf ku balik keje, sekali lg nak bawak dia g kedai tuuu.. Nak tunjuk set bilik tuu, ngan suruh budak kedai tuu prepare set bilik tu minggu depan.

Nnt biler set bilik tuuu, dah sampai kat umah melaka, aku post gmbr kat sini... wat sementara waktu.. bilik tuuu ala2 mcm nie lah lebih kurang...!

0 comments: